Zanesený DPF filtr? Známe řešení!

Problematika zanesených filtrů pevných částic DPF u vozidel s dieselovým motorem se nyní skloňuje na různých místech snad ve všech pádech. Závažným problémem s fatálními následky je jejich odstranění z vozů, což je v přísném rozporu s naší legislativou. Je to ale opravdu pro majitele takto postižených vozů jediné možné řešení?

Odpověď na tuto otázku nám dal nedávno realizovaný test bezdemontážního chemického čištění DPF filtru pomocí americké technologie BG. Stačilo nalézt takto reálně provozem znečištěný filtr pevných částic u dieselové Audi A6 s motorem 2,7 L TDi s najetými 204.000 km. Vůz však už byl kvůli vysokému znečištění DPF filtru v nouzovém režimu (max. 60km/h) a nefunkční bylo rovněž diferenční tlakové čidlo. Ještě před aplikací zmíněné bezdemontážní technologie BG byla technikem naměřena hodnota sazí uvnitř filtru o velikosti 19g. Vůz byl poté napojen na speciální přístroj BG12Q VIA patentované technologie, který zajistí po dobu 40 - 50 minut a při zvýšených otáčkách cirkulaci speciální chemické látky v sacím a výfukovém prostoru, palivové soustavě, olejovém a EGR systému a následně prochází výfukovým potrubím přes zanesený DPF filtr. Tím dochází k celkovému čištění motoru, a ne pouze jeho jedné části, což zabraňuje brzkému opakování problému se zanášením karbonem. "U tohoto procesu, kterému se odborně říká profesionální dekarbonizace, není nutná jakákoliv demontáž samotného DPF filtru, což samozřejmě šetří finance majiteli vozu." a dodáváme "Aktuální zkušenost z trhu ukazuje, že naše technologie je skutečně velmi efektivním řešením při čištění zaneseného DPF filtru. Je rozhodně vhodnou alternativou při snaze majitele řešit tento problém rychle, kvalitně a hlavně co nejlevnějším způsobem. Celý proces dekarbonizace stojí přibližně 6 tis. korun." Na tomto místě je potřeba připomenout, že tato technologie umí řešit čištění, ale k úplné spokojenosti je potřeba zjistit také příčinu případného zanášení filtru pevných částic. Po necelé  hodině intenzivního čištění vychází z výfuku tmavé dieselové Audi bílý kouř, což je známka úspěšného rozložení karbonových usazenin z DPF filtru do plynného skupenství. Po dekarbonizaci technologií BG se úroveň zanesení DPF filtru snížila u testovaného vozu o 70% na hodnotu 6g, což se výrazně přiblížilo hodnotě nového filtru (cca 2g).Po kompletní dekarbonizaci bylo vyměněno vadné tlakové čidlo a vůz se opět dostal zpět do normálního provozního režimu.

Procesu zmíněné profesionální dekarbonizace se však může majitel vozu vyhnout aplikací preventivní sady chemických přípravků od stejného výrobce, a to jednou za 15.000km. Poté má velkou šanci prodloužit životnost filtru pevných částic DPF až k nájezdu 400.000km!

Otázka v úvodu našeho testu tak má zcela jasnou odpověď.